2018 Honda Accord Forum banner
1 - 3 of 3 Posts

· Registered
1 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hello,
I have a Accord Sedan Sport 2019 1.5 CVT.
A few weeks ago I bought parking sensors from Honda Parts Online. The parts number are:
1. 08V67-TVA-150K (parking sensors),
2. 08V67-TVA-103A (parking sensor attach).

Unfortunately nobody knows why they don't work. The dashboard shows "parking sensor system problem. Dismiss".
I'm wondering if the Accord has to install 6 or 8 sensors. The Honda Parts Online sent me 6 sensors.
Help, please !
6012

· Registered
2018 Accord Sport 2.0T 6MT
560 Posts
my experience is there are usually 8 total. you get one on each corner and two toward the center of the bumper/grille. If you have an extra plug on the harness for a 4th one up front and in the rear get you two more sensors, plug them in and see if that clears it. I'd imagine it would if it is trying to read 8 and only seeing 6.

· Registered
1 Posts
Hola,
Tengo un Accord Sedan Sport 2019 1.5 CVT.
Hace unas semanas compré sensores de estacionamiento de Honda Parts Online. Los números de partes son:
1. 08V67-TVA-150K (sensores de estacionamiento),
2. 08V67-TVA-103A (conexión del sensor de estacionamiento).

Desafortunadamente, nadie sabe por qué no funcionan. El tablero muestra "Problema en el sistema del sensor de estacionamiento. Descartar".
Me pregunto si el Accord tiene que instalar 6 u 8 sensores. Honda Parts Online me envió 6 sensores.
¡Ayuda por favor!
[ADJUNTAR=completo]6012[/ADJUNTAR]
[/CITA]
Hola,
Tengo un Accord Sedan Sport 2019 1.5 CVT.
Hace unas semanas compré sensores de estacionamiento de Honda Parts Online. Los numeros de partes son:
1. 08V67-TVA-150K (sensores de estacionamiento),
2. 08V67-TVA-103A (conexión del sensor de estacionamiento).

Desafortunadamente, nadie sabe por qué no funcionan. El tablero muestra "Problema en el sistema del sensor de estacionamiento. Descartar".
Me pregunto si el Accord tiene que instalar 6 u 8 sensores. Honda Parts Online me envió 6 sensores.
Ayuda por favor !
View attachment 6012
[/CITA]
Hola amigo. yo tengo el mismo o problema. Me gustaría saber si ella lo resolvió. y como iso gracias espero su respuesta
Hola amigo. yo tengo el mismo o problema. Me gustaría saber si ella lo resolvió. y como iso gracias espero su respuesta

1 - 3 of 3 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.